MI KREIRAMO UGLED

WE CREATE REPUTATION

BLOG: Važnost društvenih mreža u marketingu današnjice

Autor: Melisa Arapović-Grubor

Prošlo je puno vremena otkako nisam pisala blog. Svakodnevno pišem kratke tekstove, postove za društvene mreže, ali blog nisam pisala baš dugo. Ni sama ne znam zašto. Možda nedostatak vremena, a možda i činjenica da se pisanjem bloga danas bavi svaka druga osoba, a sve što se previše razviče, meni nekako izgubi čar i vrijednost, pa onda radije izbjegavam takvu vrstu izražavanja. Kada su me kolegice zamolile da napišem blog na temu iz naslova, zaista sam se zamislila. Šta bih ja mogla reći, a da već niste pročitali, vidjeli ili poslušali? Na svakom ćošku vas bombarduju savjetima, kratkim kursevima, pa se čini da se digitalom danas može baviti bilo ko ko ima kompjuter, pristup internetu i vlada abecedom. No, iako tako djeluje, stvar je mnogo kompleksnija.

Održavanjem Facebook stranica za klijente sam se počela baviti 2009. godine kada je sve bilo mnogo jednostavnije, manje monetizovano i baš nimalo iskalkulisano. U tom periodu ste mogli, bez ijednog uloženog novčića za oglašavanje, postići da vaša stranica preko noći dobije hiljade vjernih fanova, a doseg je bio nevjerovatan. No, kako je rastao broj brandova koji su naseljavali Facebook prostor svojim stranicama, rasla su i ograničanja, a i želja ljudi s Facebooka da sve to unovče, pa danas, bez budžeta za oglašavanje, možete postići malo, da ne kažem ništa, bez obzira koliko je vaš sadržaj sjajan.

Zašto je važno da budete na društvenim mrežama?

  1. Zato što je to najbrži način da komunicirate sa postojećim i budućim kupcima

U svako doba dana, bilo gdje na svijetu, možete poslati poruku o svom brandu, novostima, aktivnostima ili sniženjima. No, savjetujem da budete vrlo oprezni prilikom kreiranja sadržaja. Slatki mačići će sigurno izmamiti osmijeh na lice vaših pratilaca, dobit ćete i like, share, možda i komentar. Ali da li mačići imaju ikakve veze s vašim brandom? Ako ne prodajete mačiju hranu ili ste vlasnik veterinarske stranice, odgovor je vjerovatno ne, tako da izbjegavajte tu vrstu komunikacije s ljudima. Također, izbjegavajte motivacijske savjete s Interneta bez obzira koliko je font ili dizajn vašeg posta lijep i koliko će se ljudima dopasti. Na društvenim mrežama također vrijedi Paretovo pravilo 80/20, dakle 80 posto vremena koristite da objavljivanje laganog, zanimljivog sadržaja, a 20 za informacije o vašem brandu. Šta to tačno znači? Ako imate kompaniju koja se bavi naprimjer pružanjem informatičkih usluga, onda 80 posto vremena možete pričati o nekim od sljedećih tema: predstavljanje uposlenika (savjeti iz njihovog ugla za unapređenje karijere, bolje predstavljanje na razgovoru za posao, benefiti rada u vašoj kompaniji, priče sa zajedničkih druženja), savjeti i trikovi za unapređenje efikasnosti na poslu, prijedlozi kurseva, seminara, interesantnih ljudi iz industrije, obilježavanje značajnih i zanimljivih tema iz informatike… Možete napraviti i neko malo takmičenje, pokloniti nešto što je zanimljivo ljudima iz vaše indrustrije (miša, slušalice i slično…). I ne zaboravite, prije izrade strategije oglašavanja na društvenim mrežama, definišite ko je vaša publika. Ne dozvolite da vas brojke zavaraju. Divno je imati 20.000 pratilaca, ali je 2000 pratilaca koje zanima ono što vi imate reći mnogo primamljivije od 20.000 ljudi koji će biti tu iz pogrešnih razloga. Dakle, kvalitet ispred kvantiteta. Dvadeset posto vremena možete pričati o uspjesima kompanije, projektima, društvenoj odgovornosti te otvorenim konkursima. Vodite računa da vaše obraćanje ljudima, kada govorite o kompaniji ne izgleda kao hvalospjev, budite objektivni i pristupačni. Ovo su neki od savjeta, ne možemo otkriti baš sve ideje koje imamo, ako smo vas zaintrigirali, možete se javiti mailom.

  • Zato što, iz prve ruke, možete dobiti relevantne informacije o svojoj usluzi ili proizvodu

Uvijek poslušajte šta vam ljudi govore, a čak i ako je, na prvi pogled loše, ne brišite komentare, ne obmanjujte javnost, budite iskreni, spremni da prihvatite kritiku i otvoreni za saradnju. Baš kao što kažu, povjerenje se gradi godinama, a gubi u nekoliko sekundi, tako da budite jako, jako oprezni prilikom odabira osobe ili agencije kojoj ćete prepustiti vođenje stranica na društvenim mrežama. Svaka šteta se može popraviti, ali se treba potruditi da bude što manja, a to možemo samo uz otvorenu komunikaciju, spremnost da prihvatimo da smo pogriješili te da pronađemo način kako da se iskupimo. 

  • Zato što možete dosegnuti ogroman broj ljudi i najjednostavnije upoznati trenutne i potencijalne kupce o svojim aktivnostima

Ovaj dio se ne mora posebno objašnjavati. Potrudite se da napravite vizuelno dopadljiv post, (pratite pravila o količini teksta koji je prihvatljiv da biste mogli kreirati oglas), objavite, napravite kampanju za oglašavanje i sačekajte da vidite kako će vaši trenutni, ali i potencijalni pratitelji reagovati. Uvijek se potrudite da, nakon svakog objavljenog posta, malo proanalizirate ponašanje ljudi koji su ga vidjeli, njihove reakcije i iz toga nešto zaključite. Ti zaključci vam mogu donijeti jako puno koristi jer, naprimjer ako primijetite da vaši korisnici najbolje reaguju na postove koji su objavljeni srijedom popodne, onda nema razloga da vi objave pišete četvrtkom u devet ujutro. Kad je najbolje vrijeme za objavljivanje postova, je tema za neki od budućih blogova, jer, bez obzira koliko to sve izgledalo jednostavno, postoje neka pravila koja, ako se poštuju, štede vrijeme, a donose i velike rezultate.

Šta smo zaključili na kraju?

Društvene mreže su danas, neizostavan dio života gotovo svakog pojedinca, pa samim tim i svake ozbiljne kompanije. Otkako su postali dostupni ljudima širom svijeta, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter i ostale društvene mreže promijenile su sve: živote ljudi, poslovne prakse, načine komunikacije i poslovanje općenito. Tako da, ako još uvijek niste, u praksu svoje kompanije uvedite pojavljivanje na društvenim mrežama jer je to danas najbitniji dio digitalnog marketinga.